Nawigacja

Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Jeder
30 lipiec 2017
Zauważyłem tak jakby komputery w autobusach nie wyrabiały z wyświetlaniem przystankóœ. w autobusach z tablicami nie ma tego problemu jednak

Szeryf
10 lipiec 2017
Od dzisiaj wszystkie wyświetlacze są spod mojej ręki. Ktokolwiek zauważy błąd to pisać Wink

Szeryf
23 czerwiec 2017
#43 - wtargnięcie i potrącenie pieszej na pl. Św. Małgorzaty.

dawid1666
16 czerwiec 2017
Dzisiaj #50 wyjechał na linie.

Szeryf
09 czerwiec 2017
Dzisiaj wyjechał odświeżony #41.

Zobacz temat

 Drukuj temat
Linie autobusowe
bubupol
Mam takie pytanie, czy ktoś z Was wie kiedy(chodzi mi o rok) kursowała linia nocna N i kiedy jej okres bytu się skończył?
 
Szeryf
Ja ją pamiętam na przełomie lat 2000/2001. Kilka razy wracałem nią z Osiedla na Zarzecze (jak jeszcze tam mieszkałem). Były 2 kursy. Pierwszy ok. godz. 0.00 i drugi ok. godz. 4.00. Przypuszczam, że poległa w okolicach 2007 roku, a jej start to lata 90-te.
Szeryf
 
Lisek
I chyba jeździła na Strzelińską. A dlaczego została usunięta?
Edytowane przez Lisek dnia 11 październik 2014
lisek Grin
 
Cobra
Witam, ja też przyłączam się do pytania - dlaczego linia nocna została usunięta? Myślę, że kilka nocnych autobusów by się przydało, jak przystało na prawdziwe miasto. Przecież w każdym większym mieście, np. we Wrocławiu, jeżdżą nocne, chociaż my nie jesteśmy w takim dużym mieście. Ja jestem "za", żeby nasza Świdnica miała linię nocną! Smile
 
Szeryf
Moim zdaniem, to linia nocna powinna być tylko w piątki i w soboty. Tylko pytanie, czy ktoś by kontrolował pijaną młodzież wracającą z melanży i dyskotek Wink
Szeryf
 
XaleV
Psiarnia w wozie sztuk 2 (w sumie przy okazji byłby to pewnego rodzaju patrol, albo chociaż SM i tak śpią w mondeo w nocy), spokojnie miałaby sens istnienia taka linia byle zahaczała: zalew, starówkę i wszystkie osiedla, kończąc na Wokulskiego i jako ostatek zajezdnia. Ważnymi punktami byłoby tez Tesco i Kamila za mostem. Moim zdaniem piątek sobotę i jakieś dni w których okoliczności by wspomagały sprawę. kursy od 23:00 do 02:00 co godzinkę i igła.
 
Lisek
Dobry pomysł. Co godzinę od 23:00-02:00 to w sam razWink
lisek Grin
 
Cobra
Ok, od 23:00 równo co godzinę, ale może chociaż do tej 03:00? Jasne, że taka linia miałaby sens istnienia, ale powinna zahaczać te najważniejsze punkty, zwłaszcza wszystkie osiedla, przez Tesco (macie na myśli to na Strzegomskiej?) oraz jechać na pewno przez pl. św. Małgorzaty (przecież to jeden z głównych węzłów przesiadkowych), no i może też (tak myślę) przez Spacerową, bo jakby ktoś po godzinie 23:00 przyjechał do domu z Wrocławia (ostatni kurs przewoźnika PWHD z Wrocławia do Świdnicy to 22:40), to żeby miał czym się dostać. Koniec trasy to raczej na Wokulskiego no i potem do zajezdni spać Smile Taka linia powinna być też oczywiście dwukierunkowa, a mogłaby się nazywać "N" - jak noc Smile I co wy na to?
 
Szeryf
Wszystko pięknie, tylko że od dawien dawna wiadomo, że w UM pracują "biurkowe betony". Linia nocna miałaby sens, ale tylko w weekendy. W tygodniu, to prawie nikt tym by nie jeździł. Z tego też względu zlikwidowano stare "N", które kursowało dookoła miasta niemalże "na pusto", a kurs z godz 4.00 oblegany był tylko przez kierowców, którzy zapewne mają bezpłatne przejazdy. Suma sumarum - linia nierentowna.
Szeryf
 
Cobra
Hm.... no tak, skoro w tygodniu nikt by tym nie jeździł to faktycznie nie ma sensu. Domyślam się, że jak nigdy nie wiadomo o co chodzi, to zawsze chodzi o pieniądze tym "biurkowym betonom". Ok, linia nierentowna ale chociaż w weekendy powinna jeździć (pt/sob., sob./ndz. i ewentualnie ndz./pon.) od 23:00 co godzinę do 3:00, tak jak obgadywaliśmy sprawę powyżej.
 
XaleV
W niedziele wieczorem Świdnica wymiera bardziej niż w tygodniu. Piątek sobota wystarcza, moim zdaniem tak jak napisałem, szlajam się po miescie w wolne weekendy to wiem co mówię Grin Doswiadczony w boju z kacem i dzwonieniem po kumplach "ee nie daje rady przyjedź po mnie pod Kamile..."

Za dojazd na Wokulskiego przy nockach też bym się nie obraził - jakoś do pszenna już bym się doczłapał Grin

Mimo tego wszystkiego linia nocna byłaby ciężka do utrzymania w naszym miescie, bo mieszka tu mało młodzieży. Z takich linii korzystają w 90% studenci, a u nas nie ma żadnych wyższych uczelni przyciągających ludzi, którzy wyskakiwali by wieczorem na balety. Znając również wiele osób w moim przedziale wiekowym wiem, że są oni totalnie odizolowani od czegoś takiego jak MPK - 90% moich kumpli nawet nie wie jak wygląda autobus od środka i nie potrafią korzystać z KM, zupełnie nie są zainteresowani korzystaniem z autobusów i nawet nie pomysleli by, że może istnieć w Świdnicy linia nocna (trzeba byłoby ją jakoś rozreklamować na FB lub w okolicach barów, klubów, których jest i tak niewiele.)
Nie miałoby też sensu wrzucać na stratowanie na taką linie np. Alpino, bo szkoda - jedyne co by mogło się tu sprawdzić to jakiś miejski sprinter z fotelami full plastik do łatwego mycia karcherem.
Edytowane przez XaleV dnia 12 sierpień 2015
 
dawid1666
W sumie to zobaczymy co przyniesie wydłużenie kursowania 6tki w piątki i soboty do 1 w nocy i czy byłby poprostu sens utworzenie linii nocnej. Według mnie na tą linię najlepiej pasują Salusy Wink
 
Cobra
A czy jeszcze inne linie też mogłyby mieć wydłużone kursy? Które byście obstawiali?
 
XaleV
Osobiście wolałbym przedłużenie kursów 50/52, niż 6 bo więcej miejsc odwiedza.
 
Cobra
XaleV napisał(a):
Osobiście wolałbym przedłużenie kursów 50/52, niż 6 bo więcej miejsc odwiedza.


Zgadza się, 50/52 to dość długie linie. Przydałoby się jeszcze wprowadzenie większej częstotliwości kursów 50/52 oraz kursów w późniejszych godzinach, chociaż do tej 21:30 w obie strony. Zobaczcie np. sytuację powrotu spod Tesco po zakupach o godzinie 20:30 - już nie ma czym Frown

Ale zobaczymy, co wyniknie z tej nowej linii 51. Mam nadzieję, że będzie jeździć trochę częściej.
 
Lisek
Oby linia 51 jeździła częściej bo 50/52 jeździ tylko 2 razy na godzinę. Wydłużenie kursów 50/52 Na pewno przyniosło by sens.
lisek Grin
 
Cobra
Oby jeździła częściej i trochę o późniejszych porach, chociaż tak jak pisałem do tej 21:30 w obie strony, jeśli nie zmienią nic z 50/52. No i żeby jeździła tą samą trasą, przez Tesco, Kościelną/Saperów, pl. św. Małgorzaty, Leśną, pl. Grunwaldzki itd.
 
Szeryf
Ta linia, to szczyt niekompetencji naszych urzędników. Po kiego grzyba tworzyć dubla, jak faktycznie można było zwiększyć częstotliwość linii 50/52 do 15, lub 20 minut. Gdzie tu logika ?
Szeryf
 
Cobra
Szeryf napisał(a):
Ta linia, to szczyt niekompetencji naszych urzędników. Po kiego grzyba tworzyć dubla, jak faktycznie można było zwiększyć częstotliwość linii 50/52 do 15, lub 20 minut. Gdzie tu logika ?


No właśnie, też tak uważam - zwiększyć częstotliwość kursowania linii 50/52 do 15 minut w obie strony, ewentualnie po 18:00 czy po 19:00 do 20 minut. A w weekendy chociaż co 20 minut, albo już niech będzie co pół godziny np. po godz. 19:00. No i wprowadzić trochę późniejsze kursy, chociaż do tej 21:30, tak jak zawsze piszę Wink . No chyba, że ta nowa linia 51 będzie biec jakąś trochę inną trasą, po drodze zahaczając z najważniejsze punkty na liniach 50/52, a te mniej istotne mogłyby być przystankami "na żądanie". Zamiast tworzyć dubla, lepiej wprowadzić jakieś nowe połączenia. A tak zapytam - czy linie 50/52 należą do tych najbardziej "obleganych"? Jeśli tak, to może dlatego wprowadzają linię 51 - pisali przecież we "Wiadomościach Świdnickich", że 51 ma odciążać linie 50/52?

Urzędnicy rzadko wiedzą, co to logika Wink
 
dawid1666
Linia 51 ma służyć obciążeniu 50/52 gdyż ma jeździć na najbardziej obleganej trasie tych linii czyli będzie ona jeździła na trasie od Kopernika do Słowiańskiej. Druga zmiana to też to, że 50 będzie kończyć na Kopernika a 52 na Wokulskiego. Co z tego wyniknie to sam jestem ciekaw.
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.26
1,228,909 unikalnych wizyt