Nawigacja

Aktualnie online

· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 41
· Najnowszy użytkownik: ciasteczkowy6

Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Jeder
30 lipiec 2017
Zauważyłem tak jakby komputery w autobusach nie wyrabiały z wyświetlaniem przystankóœ. w autobusach z tablicami nie ma tego problemu jednak

Szeryf
10 lipiec 2017
Od dzisiaj wszystkie wyświetlacze są spod mojej ręki. Ktokolwiek zauważy błąd to pisać Wink

Szeryf
23 czerwiec 2017
#43 - wtargnięcie i potrącenie pieszej na pl. Św. Małgorzaty.

dawid1666
16 czerwiec 2017
Dzisiaj #50 wyjechał na linie.

Szeryf
09 czerwiec 2017
Dzisiaj wyjechał odświeżony #41.

Zobacz temat

 Drukuj temat
Projekt zmian linii autobusowych
Szeryf
Po dłuższej przerwie czas rozgrzać forum tej strony.
Jak już kiedyś wspominałem, opracowałem propozycję projektu zmian dla przebiegu i numeracji linii autobusowych w naszym mieście. Uważam, że przygotowany przeze mnie projekt raz na zawsze zakończyłby niepewności wśród podróżnych, sprawiając że komunikacja w naszym mieście byłaby dla każdego zrozumiała i czytelna.

I tak oto moją propozycję linii miejskich i podmiejskich można zobaczyć w linkach poniżej :

* linie miejskie http://www.kmswidnica.pl/photogallery.php?photo_id=1610

* linie podmiejskie http://www.kmswidnica.pl/photogallery.php?photo_id=1611

Krótkie objaśnienie :
- linia 1, to obecna linia nr 50
- linia 1A, to obecna linia nr 51
- linia 2, to obecna 52
- linia 3, to obecna linia nr 1 po lekkiej modyfikacji
- linia 4, to obecna linia nr 7 (ujednolicona)
- linia 5, to obecne warianty linii nr 6 do ul. Inżynierskiej
- linia 6, bez zmian w podstawowym przebiegu
- linia 6A, to obecna linia 6 do ul. Strzelińskiej
- linia 7, 8 i 9 - linie sezonowe (wakacyjne)
- linia 10, bez zmian do pl. Św. Małgorzaty
- linia 10A, bez zmian w wariancie do ul. Strzelińskiej
- linia 11, to obecna linia nr 2
- linia 12, bez zmian do pl. Św. Małgorzaty
- linia 12A, bez zmian w wariancie przez Krzczonów
- linia 13, obecna linia nr 30 do Lubachowa
- linia 13A, obecna linia nr 30 z ul. Pogodnej/Sikorskiego.
- linia 14, obecna linia nr 4
- linia 15, nowa linia do Modliszowa
- linia 16, obecna linia nr 60 do Stachowic
- linia 16A, obecna linia 60 do Lutomii Górnej
- linia 41, wydłużenie do Marcinowic, przez Przedmieście i Jagodnik
- linia 42, nowa linia podmiejska do Szczepanowa przez Zarzecze
- linia 43 bez zmian.

Linie 1-9 - linie miejskie,
Linie 10-19 - linie podmiejskie dla gminy Świdnica,
Linie 20-29 - linie podmiejskie dla gminy Żarów, Jaworzyna Śląska (jeżeli się pojawią)
Linie 30-39 - linie podmiejskie dla gminy Świebodzice, Wałbrzych (jeżeli się pojawią),
Linie 40-49 - linie podmiejskie dla gminy Marcinowice

Zachęcam wszystkich do dyskusji.
Edytowane przez Szeryf dnia 11 maj 2017
Szeryf
 
dawid1666
Na tą chwilę jestem tylko w stanie powiedzieć, że wybrałbym drugi wariant linii 15. Resztę wniosków będę mógł wyciągnąć po rozrysowaniu sobie tego projektu na prowizorycznym schemacie.
 
Kamil Rakowski
Rewelacyjny projekt. Najlepszym pomysłem jest zmiana trasy obecnej linii nr 1 (w projekcie linia nr 3). Dzięki nowej trasie przez ul. Wodną i Wrocławską mieszkańcy Zarzecza zyskaliby szybkie i atrakcyjne połączenie z centrum. Rozmawiałem niedawno z pasażerką, która przyznała mi rację, że nie ma potrzeby by obecne linie nr 1 i 6 jechały razem ul. Jodłową i taka trasa linii nr 1(3) miałaby rację bytu oraz ułatwiłaby komunikację mieszkańców osiedla Zarzecze. Kolejnym dobrym pomysłem, który myślę, że rozwiązałby wiele problemów świdniczan dotyczących przebiegu linii 5x jest "wciągnięcie" 51 i 53 w rozkład nowej 1(1A) i 2. Dla wielu osób z pewnością byłoby to czytelniejsze niż to, co jest obecnie. Jeśli chodzi o linie podmiejskie i nową linię nr 15 do Modliszowa to wybrałbym wariant II w nieco zmienionej formie: [...]Westerplatte > Kraszowicka > Przyjaźni > Słowiańska i dalej do DW 379 lub wariant III: [...]Pl. Grunwaldzki > Wałbrzyska > Leśna > Korczaka (Latawiec) do ronda i dalej DW 379.
 
Telesfor
No, fajny temat. Tylko za duży chaos w numeracji. Świdniczanie musieliby uczyć się komunikacji miejskiej od początku. A to (szczególnie u ludzi starszych) może okazać się niemożliwe. Proponuję pozostawienie niektórych numeracji linii w niezmienionej formie. Bo widzę takie!!!
 
dawid1666
No właśnie sęk jest w tym, że wkońcu numery linii byłyby uporządkowane a nie tak jak jest teraz burdel w numeracji.
A co do linii 15 to Kamila III wariant jest bardzo dobrym pomysłem z tym, że ja bym jeszcze puścił linie przez Słowiańską wtedy mieszkańcy os. Słowiańskiego zyskali by szybkie połączenie z centrum miasta i pacjenci Latawca by zyskali dodatkowe połączenie.
Edytowane przez dawid1666 dnia 21 maj 2017
 
Szeryf
Jeżeli chodzi o chaos, to występuje on właśnie teraz. Jeden wielki bałagan. Pasażerowie (znaczna większość) do dziś dnia nie mają pojęcia o liniach 5x. Natomiast kursy linii nr 1 do ul. Kopernika często sprawiają, że "na lodzie" pozostaje niekiedy sporo pasażerów. Podobnie ma się z liniami 51 i 53 do pl. Grunwaldzkiego. Dlatego propozycja mojego modelu układu linii komunikacyjnych jak najbardziej ma sens, bo :

- po pierwsze - wprowadzony zostanie chronologiczny, czysty i przejrzysty dla wszystkich układ linii.
- po drugie - nastąpi eliminacja wszystkich bubli w postaci skracania linii autobusowych (jedyna alternatywa to "A" - zostało to zapożyczone z wysp brytyjskich, gdzie doskonale się to sprawdza).

Reasumując - przyszłość komunikacji to komunikacja szybka i przejrzysta. Pasażer widząc np. linię nr "6" musi mieć pewność, że dojedzie z punktu A do punktu B nawet nie patrząc na nazwę kierunku. Z kolei widząc np. "6A" będzie wiedział, że jest to wariant tej linii. Kolejnym atutem takiej zmiany jest to, że kierowcy pomimo ustawionego w autobusie kierunku nie musieliby co chwilę odpowiadać pasażerom czy w dane miejsce jadą, czy nie (jest to niezwykle frustrujące dla obu stron).
Mało tego - numeracja podmiejska zostałaby zmieniona w sposób jak najbardziej przyjazny pasażerowi, przykład :
4 >14,
30 >13
60 >16
10 i 12 bez zmian.
Edytowane przez Szeryf dnia 23 maj 2017
Szeryf
 
dawid1666
Przy wprowadzeniu tak wielkiej zmiany w komunikacji miejskiej przede wszystkim ważne jest reklamowanie takowej zmiany poprzez media, komunikaty na przystankach i autobusach ale również dobre by było stworzenie graficznego czytelnego schematu linii (coś podobnego jak w Wałbrzychu na przystankach).
 
Szeryf
Spokojnie, o tym również pomyślałem Wink

1. Wiaty przystankowe,
2. Media,
3. Zapowiedzi głosowe o zmianach w autobusach,
4. Ekrany LCD w autobusach,
5. Plakaty w autobusach.

Oczywiście proces wdrażania nie byłby jednorazowy.
Na pierwszy ogień poszłyby linie podmiejskie, a dopiero w II etapie linie miejskie.
Szeryf
 
Cobra
Graficzny schemat linii na każdym przystanku - jak najbardziej tak. Jestem za. Tak jest też w innych większych miastach, np. we Wrocławiu. No ale z tą numeracją to przyznam szczerze, że ciężko byłoby mi się przyzwyczaić do nowych numerów linii, którymi najczęściej jeździłem - tj. 50/52, 51/53 no i 6. Wolałbym jednak zaproponować, żeby po prostu zamiast dzielić włos na czworo, to zwiększyć kursowanie 50-tek o godziny linii 51, a z powrotem zwiększyć 52-ójkę o godziny z linii 53. Byłoby trochę ujednolicone i bez dublowania się.
A pamiętacie, że kiedyś proponowałem ułatwienie w rozeznaniu kierunków w ten sposób, że np. 6A -> to byłby kurs w stronę Inżynierskiej, a 6B - > w odwrotną stronę, do E. Plater. I co Wy na to? Wink
Edytowane przez Cobra dnia 29 maj 2017
 
Szeryf
Nie rozumiesz.
Linie 5x to burdel do potęgi, z którego inne miasta się z nas śmieją. Zostało to stworzone z czapki bez żadnej logiki. Minęło już tyle lat, a pasażerowie dalej tego nie kumają (wiem to, bo robiąc badania wielokrotnie jestem tego świadkiem). Linie okólne są liniami generującymi największą liczbę pasażerów, otrzymały by one prostą numeracje w postaci nr 1 i nr 2 (chyba nie trudne do zapamiętania prawda ?).
Z kolei Twoja propozycja utworzenia linii nr 6A i 6B, to istna kontynuacja tworzenia bubli takich jak linie 51 i 53. Gdzie tu logika aby linia nieokólna miała osobne numery ? (linia 6 ma kilka wariantów, jakbyś chciał każdy kierunek osobno nazwać, to poszłoby pół alfabetu, wyobraź sobie co wtedy na to pasażerowie). Nie tędy droga !
Rdzenna linia nr 6 pozostaje BEZ ZMIAN, tak więc nie mam pojęcia czemu ją wymieniłeś. Wydzielone zostały tylko kursy na ul. Inżynierską jako nowa linia nr 5.
Teraz rozumiesz ?
Komunikacja przyszłości musi być szybka, prosta i czytelna dla pasażerów. Stworzenie linii nr 50/52 tylko skomplikowało sprawę, a utworzenie późniejszych 51/53 jeszcze bardziej ją pogorszyło. Jeżeli miasto ma zarabiać na komunikacji, to musi to być komunikacja, która zachęci a nie odepchnie tworząc niepotrzebną frustrację.
I właśnie dlatego stworzyłem projekt, który raz na zawsze mógłby to uporządkować.
Szeryf
 
Cobra
Frown
Ech, no jest bajzel z tymi liniami, przyznaję... Racja.
Chyba, że można byłoby np. linie miejskie ponumerować tak jak mówisz, ale tutaj moja mała propozycja - chyba to nie jest najlepszy pomysł, żeby dublować 50-tkę linią 51 (51 to jakieś 80% dubla z 50-tki)? Przecież gdyby 50-tka miała więcej kursów, tak jak kiedyś obgadywaliśmy - http://www.kmswidnica.pl/forum/viewthread.php?thread_id=1&rowstart=0 to po jakie licho ta linia 51? I to samo z 52 - po co ta linia 53? Tylko robi się większy bajzel. Zgadzam się jednak całkowicie, że rozkład i sama komunikacja powinny być jasne, przejrzyste i zrozumiałe.

Co do przykładu linii 6, to miałem na myśli, tak jak pisali powyżej koledzy, żeby za bardzo nie zrobić świdniczanom mętliku w głowach i żeby nie musieli uczyć się od początku całej numeracji - zwłaszcza ci starsi, dzieci dojeżdżające do szkół itp. No i np. w przypadku innej trasy niż podstawowa, można by było o danej godzinie odjazdu dodać literę symbolizującą zmienioną wersję trasy o tej godzinie - tak dla przykładu - godz. 12:00 kurs normalny, o godz. 12:20b - jazda przez taką i taką ulicę, o godz. 12:40c - kurs skrócony albo wydłużony itd. Może nie trzeba by było rozdzielać 6-tki na "samą" 6, 6A czy 5-tkę?...

Myślę, że najlepiej ocenili by nas nie sami swoi (chociaż to głównie mieszkańcom powinno się jeździć komfortowo), ale przyjezdni Wink No i ciekaw jestem, jak zaakceptowałby te zmiany Zarząd naszego MPK?
Edytowane przez Cobra dnia 30 maj 2017
 
Cobra
Szeryf napisał(a):
Spokojnie, o tym również pomyślałem Wink

1. Wiaty przystankowe,
2. Media,
3. Zapowiedzi głosowe o zmianach w autobusach,
4. Ekrany LCD w autobusach,
5. Plakaty w autobusach.

Oczywiście proces wdrażania nie byłby jednorazowy.
Na pierwszy ogień poszłyby linie podmiejskie, a dopiero w II etapie linie miejskie.


Super, wszystko przemyślane. Ja jeszcze bym od siebie dodał np. ulotki dostępne w UM, w przychodniach, w autobusach - czytelne, z dużymi literami i prostym schematem naniesionym na mapkę - może przydałyby się dzieciakom, starszym? No wiesz, starsi raczej nie będą grzebać w necie czy w ostatniej sekundzie czytać na wyświetlaczu LCD. A taką ulotkę to zawsze można wziąć do kieszeni płaszcza Wink
Edytowane przez Cobra dnia 30 maj 2017
 
Szeryf
Jeżeli chodzi o ulotki, to jak najbardziej popieram. Jest to dobry pomysł Wink
Z kolei dalej widzę, że nie rozumiesz idei zmian.
Generalnie, to chodzi o to żeby linie miały najwyżej dwa warianty (to jest właśnie komunikacja prosta i czytelna) :
- podstawowy
- zmieniony, oznaczony literką "A"
Żadnych innych wynalazków !!!
Nie przekonasz mnie, że dzieciaki (o nich się nie martwię, bo to kwestia max. tygodnia) i starsi nie będą umieli się przystosować. Masz tu nawet idealny przykład ze starszymi :
Jeżeli starszy nie grzebie w necie i nie czyta nic, to tym bardziej musi być pewny, że jak widzi "6" to wie że dojedzie do celu bez wariantów, skróceń itp. Łatwiej mu będzie zapamiętać 6 i 6A, niż : 6, 6A, 6B, 6C, 6D, 6E, 6F itd. Czyż nie ?
Usiądź na dłużej z tymi zmianami, a sam zobaczysz, że tak naprawdę nie są one wcale zawiłe i trudne.
Z kolei co do zarządu, to projekt jest już dobrze znany i jak się uda, to jeszcze w czerwcu zostanie przedstawiony w Urzędzie Miejskim.
Szeryf
 
XaleV
No i to jest porządny projekt, pomysł bardzo podobny do mojego. Jedynie numeracje poszczególnych linii bym zmieniłem np. Linia okólna to jedyna na której machnął bym 0A i 0B, oczywiście taki patent ma przejrzysty sens tylko wtedy gdy bezsensowne przycinki 51 i 53 przestaną istnieć na korzyść pełnych linii - według mnie i tak żadnych konkretnych oszczędności te przyciecia nie generują. Jeśli muszą jednak został niech zostanie według pomysłu Sławka. Jest bardzo przejrzysty i wszystko zrozumiałem po 1 przeczytaniu na telefonie w pracy więc jest cacy Wink co do motania się starszych ludzi - to co stało się z numeracja z biegiem lat sprawia że ci motaja się po dziś dzień - moja babcia np myślała że 1 wciąż jeździ ze wschodniej do strzelinskiej więc taka nowa numeracja, jak każda tego typu nowość i tak wzbudzi nieco kontrowersji, ale będzie świeżą podstawą w razie tworzenia nowych linii w kierunku poszczególnych gmin bo dzisiejszy mix właściwie blokuje możliwość dodawania nowych linii, jest również zbyt wiele linii z milionem wariantów jak np. 30 (nie popełniajmy błędów z Wałbrzycha patrz ich linia wszystko czyli 5, trzeba podzielić te kursy na osobne numery). Do wszystkiego dodał bym jeszcze ze linie podmiejskie powinny kończyć w jednym miejscu a kupowane w nich bilety będą czasowe z możliwością przesiadki do kolejnego wozu, bez tworzenia takich śmieci jak 12: strzelinska pobożnego. Uff trochę chaos w tym poście ale damy radę Grin
 
Cobra
Szeryf napisał(a):
Generalnie, to chodzi o to żeby linie miały najwyżej dwa warianty (to jest właśnie komunikacja prosta i czytelna) :
- podstawowy
- zmieniony, oznaczony literką "A"
Żadnych innych wynalazków !!!


Dobra, jednak się dogadaliśmy Pfft
Już kapuję, ale na litość Boską - najwyżej dwa warianty, nie więcej!
 
dawid1666
Nawet nie dwa tylko maksymalnie jeden, to nie jest Budapeszt gdzie masz oznaczenia A, B, G i E bo to już wogóle by wprowadziło zamieszanie wystarczy jedna litera A i trochę czasu a większość pasażerów załapie te zmiany, projekt jest bardzo dobry i należało by przedyskutować linie 15 (na Modliszów) którędy by mogła ewentualnie jeździć. Chciałbym też zwrócić uwagę, żeby przy pisaniu służb dla kierowców było (w miarę możliwości) jak najmniej zmian linii wszczególności linii 6 i 3 bo teraz ta mieszanka 1 i 6 na jednej służbie to jakiś dramat.
Edytowane przez dawid1666 dnia 03 czerwiec 2017
 
Szeryf
Postanowiłem lekko zmodyfikować jeszcze ten projekt. Zmiany dotyczyłyby :

- likwidacja linii 1A
- szybka linia miejska zyskałaby numer 7, zamiast 3
- linia nr 3 byłaby odpowiednikiem obecnych 51/53 z tym że z ul. Kopernika autobusy pojechałaby dalej do ul. Strzelińskiej. Linia ta byłaby również jedyną, która nie jeździłaby przez pl. Grunwaldzki. Jej przebieg to :

3. SŁOWIAŃSKA > Śląska > Pionierów > Sprzymierzeńców > Polna droga > Wałbrzyska > Korczaka > Leśna > (Wschodnia > Niecała) lub (Jarzębinowa) > Fieldorfa > Okulickiego > Skłodowskiej-Curie > Plater > Prądzyńskiego > Wyszyńskiego > Riedla > Zamenhofa > Strzegomska > Zamenhofa > Łukasińskiego > Pobożnego > Odnowiciela > pl. Św. Małgorzaty > 1. Maja > Kościelna > Saperów > Mieszka I > Kopernika > Towarowa > Westerplatte > STRZELIŃSKA

- z trzech linii sezonowych zostałyby dwie :

8. /sezonowa/ POLNA DROGA > Sprzymierzeńców > al. Niepodległości > pl. Grunwaldzki > [Muzealna (z powrotem Żeromskiego)]> Komunardów > Sikorskiego > Zamenhofa > Riedla > Wyszyńskiego > Prądzyńskiego > E. PLATER
9. /sezonowa/ POLNA DROGA > Wałbrzyska > Korczaka > Leśna > Wałbrzyska > pl. Grunwaldzki > Muzealna > pl. Św. Małgorzaty > Łukasińskiego > POBOŻNEGO

Co zyskujemy :
- dzielnica Przedmieście zyskałaby dojazd do ZUSu, Urzędów oraz do szpitala.

Co Wy na to ?

Dodam tylko, że już w przyszłym tygodniu projekt zmian zostanie wypuszczony na "szersze wody" Wink
Szeryf
 
Telesfor
Przemyślałem, przedyskutowałem (ze znajomymi), przeanalizowałem i ... jestem na TAK. Dobry pomysł !!!
 
Szeryf
Po drobnych konsultacjach doszedłem do wniosku, że lepiej jednak gdyby linia nr 3 przejeżdżała przez pl. Grunwaldzki Wink

Ponadto utworzyłbym również linię 5A, która z ul. E. Plater o godz. 5.00, 13.00 i 21.00 nie dojeżdżałaby do ul. Inżynierskiej, a do fabryk Elektrolux/Colgate.

Dotarło do mnie wiele sygnałów, że mieszkańcy Zarzecza nie mają możliwości szybkiego dojazdu do fabryk na Zawiszowie. 5A by to załatwiło.

Przebieg 5A (3 kursy dziennie) :

5A. E.PLATER > Prądzyńskiego > Wyszyńskiego > Riedla > Zamenhofa > Łukasińskiego > Pobożnego > Odnowiciela > Łukasińskiego > pl. Św. Małgorzaty > Muzealna > pl. Grunwaldzki > al. Niepodległości > Westerplatte > Jodłowa > Kopernika > Przemysłowa > Metalowców > Wokulskiego > Szarych Szeregów > Stęczyńskiego > Wielkiego > COLGATE/ELECTROLUX

I chyba to by było na tyle. W poniedziałek wlepię tutaj ostateczną koncepcję projektu zmian ze wszystkimi poprawkami. Upublicznię go również na fb.
Szeryf
 
dawid1666
Ja bym zamiast linii 5A stworzył inną linię tylko o innej numeracji (i tutaj jedynie pozostaje tylko jeden numer-0) która by jeździła na trasie: KOPERNIKA>Kopernika/Kliczkowska > Wodna > 1 Mają > pl. Św. Małgorzaty > Łukasińskego > Pobożnego > Electrolux > COLGATE
Wtedy nie tylko mieszkańcy Zarzecza zyskali by szybkie połączenie ale i również mieszkańcy z Małgorzaty jak z okolic Łukasińskego i Gdyńskiej.
Nie mówię, że twój pomysł z 5A jest zły bo też mi się podoba.
Co do linii 3 to dobrze, że ma jeździć przez pl. Grunwaldzki bo jakoś nie było by sensu, żeby jeździła odrazu nad Zalew, a co do Zalewu to, żeby miały sens jakiekolwiek kursy autobusów to musi być reklama by zachęcić mieszkańców do przejazdu autobusem i skorzystania z wypożyczalni kajaków i rowerów wodnych bo inaczej to może nie wypalić.
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.04
1,198,496 unikalnych wizyt