Nawigacja

Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Jeder
21 czerwiec 2018
https://www.facebo
ok.com/MPKSwidnica
/posts/15544808746
63402 kolejne zdjęcia naszych Solarisów z fabryki

Szeryf
27 maj 2018
Nic z tego. Solaris ma takie plecy, że najwcześniej dojadą do nas w drugiej połowie czerwca.

bubupol
27 maj 2018
Zbliża się koniec maja czy nówki pojawią się na dniach w zajezdni?

Lisek
09 maj 2018
swidnica24.pl/chca
-reaktywowac-linie
-31-pierwsze-kursy
-we-wrzesniu/

Szeryf
14 marzec 2018
Nie będzie źle. IV generacja mocno różni się od III. Zupełnie inny autobus.

Zobacz temat

 Drukuj temat
Projekt zmian linii autobusowych
Szeryf
Też bardzo dobry pomysł. Taką linie nazwałbym 8.
Jako, że trochę tego powstało - linie sezonowe trzeba by przenumerować z 8 i 9 na np. S1, S2; 51,52, lub coś podobnego.
Możnaby też utworzyć jedną np. 9, która jeździłaby :
/sezonowa/ 9. E. PLATER > Prądzyńskiego > Wyszyńskiego > Riedla > Zamenhofa> Pobożnego > Łukasińskiego > pl. Św. Małgorzaty > Muzealna > pl. Grunwaldzki > Wałbrzyska > Leśna > Korczaka > POLNA DROGA > Pionierów > Śląska > Westerplatte > Jodłowa > KOPERNIKA, lub dalej : Towarowa > Westerplatte > STRZELIŃSKA

Na wyświetlaczu widniałoby np. "9 KOPERNIKA przez Polna droga - zalew" i odwrotnie.

Nowo utworzona linia 8 dała mi też do myślenia aby obecną linię 7 pozostawić w takiej formie jaka jest, a miejską szybką oznaczyć jako 4.

Wtedy byłoby tak:
- 1, 2, 3 - obecne 5x
- 4 szybka
- 5 do Inżynierskiej
- 6 bez zmian
- 7, 8 - dowozowe do Electrolux/Colgate
- 9 - sezonowa.
Szeryf
 
dawid1666
Dobry pomysł z przebiegiem tej 9tki ponieważ skorzystali by na tym również pacjenci szpitala, można też zamiast użyć zamiast numeru 9 oznaczyć tą linie literą S co by ludziom było łatwiej skojarzyć, że linia kursuje tylko w sezonie.
 
Szeryf
Po wnikliwej dyskusji i rozważeniu wszystkich "za" i "przeciw", przedstawiam ostateczną wersję propozycji zmian w układzie linii komunikacji miejskiej w Świdnicy. Wersja ta zostanie na dniach przedstawiona w Urzędzie Miejskim.

Linie miejskie : http://www.kmswidnica.pl/photogallery.php?photo_id=1635

Linie podmiejskie : http://www.kmswidnica.pl/photogallery.php?photo_id=1636


- linia 1, to obecna linia nr 50
- linia 2, to obecna 52
- linia 3, to obecna linia nr 51/53 wydłużona do ul. Strzelińskiej
- linia 4, to obecna linia nr 1 z przebiegiem ...Wrocławska > Wodna...
- linia 5, to obecne warianty linii nr 6 do ul. Inżynierskiej
- linia 6, bez zmian w podstawowym przebiegu
- linia 6A, to obecna linia 6 do ul. Strzelińskiej
- linia 7, bez zmian
- linia 8 - nowa linia miejska łącząca Zarzecze z fabrykami na Zawiszowie
- linia 9 - sezonowa, łacząca świdnickie osiedla z zalewem miejskim i szpitalem
- linia 10, bez zmian do pl. Św. Małgorzaty
- linia 10A, bez zmian w wariancie do ul. Strzelińskiej
- linia 11, to obecna linia nr 2
- linia 12, bez zmian do pl. Św. Małgorzaty
- linia 12A, bez zmian w wariancie przez Krzczonów
- linia 13, obecna linia nr 30 do Lubachowa
- linia 13A, obecna linia nr 30 z ul. Pogodnej/Sikorskiego i do Bystrzycy Górnej
- linia 14, obecna linia nr 4
- linia 15, nowa linia do Modliszowa
- linia 16, obecna linia nr 60 do Stachowic
- linia 16A, obecna linia 60 do Lutomii Górnej
- linia 41, wydłużenie do Marcinowic, przez Przedmieście i Jagodnik
- linia 42, nowa linia podmiejska do Szczepanowa przez Zarzecze
- linia 43 bez zmian.

Linie 1-9 - linie miejskie,
Linie 10-19 - linie podmiejskie dla gminy Świdnica,
Linie 20-29 - linie podmiejskie dla gminy Żarów, Jaworzyna Śląska (jeżeli się pojawią)
Linie 30-39 - linie podmiejskie dla gminy Świebodzice, Wałbrzych (jeżeli się pojawią),
Linie 40-49 - linie podmiejskie dla gminy Marcinowice



Życzmy sobie wszyscy powodzenia, żeby projekt ten uzyskał poparcie u osób decyzyjnych, aby świdnickim pasażerom podróżowało się szybciej, lepiej i bez żadnych wątpliwości.
Szeryf
 
XaleV
Do całej dyskusji odnośnie numeracji linii trzeba dodać, że ze stosowaniem 3X na Wałbrzych/Swiebodzice trzeba uważać, żeby nie pokryło się to z numeracjami gminnych linii Wałbrzyskich np. 32 w Wałbrzychu stosują prywaciarze do Boguszowa, istnieje też 33 i 34 a także jakiś numerek 3X Świebodzice osiedle - Wałbrzych. Również Piotr Żuk stosuje 38 jako Świdnicka - Świebodzice Osiedle. Oczywiście wiem, że istnienie tych linii w obrębie sieci naszego MPK to tylko hipoteza.
 
virus99
Wszystko super, ale obawiam się jeśli Twoje zmiany przejdą to będzie strasznie wielki chaos. Zwłaszcza wśród starszych pasażerów, których jest najwięcej. Obecne linie są jakie są, ale raczej większość wie o co chodzi. Po wprowadzeniu zmian pytań typu "Jedzie na/do" nie bedzie końca. Ale podziwiam Cię za chęci i życzę powodzenia. Oby wszystko się udało.

A tak poza tym to super byłoby jeśli MPK wróciłoby do Jaworzyny Śląskiej. Była to dawna linia 14. Według mnie byłaby to dość opłacalna trasa. Zwłaszcza jeśli chodzi o bilety miesięczne. Obecny przewoźnik jeździ głównie busikami, także ludzie na wózkach i z dziećmi w wózkach nie mają możliwości dostać się w normalnych warunkach do Świdnicy. No i bilety są wg mnie za drogie. Uważam, że warto byłoby o tą linię powalczyć.
 
Szeryf
@XaleV - masz rację. Tutaj to mowa by była jedynie o ewentualnej linii 30 (jakieś Świebodzice) i 31 (kto wie, może w przyszłości). Reszta kierunków to tak jak napisałeś - tylko hipoteza Wink

@virus99 - widać, że nie czytałeś dokładnie całego wątku od początku. Temat chaosu, starszych pasażerów i etapów wdrażania był omawiany wcześniej.
Z kolei co do dawnej linii nr 14, to ja również chciałbym aby ona wróciła do MPK. Niestety nie jest ona dotowana przez UG w Jaworzynie Śląskiej (jest to linia komercyjna). Bez partycypowania w kosztach, w dobie dzisiejszej konkurencji, linia ta jest nieopłacalna (musielibyśmy mieć co najmniej monopol na niej).
Szeryf
 
dawid1666
Co do pytania się o trasę to jest to teraz nagminne szczególnie na liniach 5x, druga sprawa to to, że świdniccy pasażerowie nie czytają tablic na autobusach najprostszym i najczęstszym przykładem jest przystanek Słowiańska na liniach 51 i 53 ludzię widząc autobus z napisem "51 Słowiańska" lub "przejazd techniczny" ładują się do niego tylko jak się otworzą drzwi.
A co do tego, że komunikacją jeżdzą głównie starsze osoby no i właśnie czas to zmienić m.in. po przez linie 4, 8 lub sezonową 9 jak i również po przez wprowadzenie możliwości płacenia kartą w autobusach. Tym więcej ludzi przesiądzie się z auta do autobusów tym będzie mniej aut na mieście a co za tym idzie więc ja trzymam kciuki za to aby ten projekt przeszedł w całości bez żadnych utrudnień Wink
 
Lisek
Bardzo podobają mi się te zmiany. Tak na marginesie zapytam: jeśli wszystko się uda, to kiedy te zmiany się zaczną?
lisek Grin
 
Szeryf
Jeżeli wszystko przejdzie bez komplikacji, to pierwszy etap wdrażania tego projektu rozpocznie się od najbliższego, jesiennego rozkładu jazdy.
Szeryf
 
Lisek
O, to świetnie!
lisek Grin
 
XaleV
Odnośnie chaosu, chciałbym przytoczyć przykład Nysy, miasta o podobnej wielkości nie tylko pod względem zaludnienia, ale również sieci komunikacji miejskiej - tam jakoś w 2011 (nie będę strzelał) miała miejsce taka "rewolucja" i nie słyszałem aby ludzie jakoś na to narzekali - poza tym że Nysa jest pierwszym w Polsce miastem z bezpłatną komunikacją, zupełnie od nowa ustalono tam numeracje i poprawiono przebieg linii. Każdy projekt numeracji ma sens - obecnie stosowany system pamięta lata 60-70te gdy powstawała sieć KM, i była tworzona na zasadzie przedluzen linii (1: wschodnia - strzelinska, 11: wschodnia - krzczonow) więc też teoretycznie to co dziś istnieje ma jakiś tam sens - niestety z biegiem lat już go traci i należy to poprawić a obecnie panująca numeracja jest chaosem. Znamy się ze Slawkiem już kilka lat i numeracja była jednym z pierwszych tematów co do zmian w naszym mieście, cieszę się że nadchodzi ten moment Wink
 
Lisek
Ja też się cieszę, że w końcu ktoś się za ten chaos zabrałWink
lisek Grin
 
Cobra
I ja też się cieszę, że jest tyle fajnych pomysłów. Jest z czego wybierać. Skoro w Nysie się udało, czemu u nas ma się nie udać?
Tylko chodzi mi po głowie, czy by nie zostawić tej 9-tki na stałe - no bo zobaczcie sami - ona dojeżdżałaby do szpitala / pogotowia. Na dzień dzisiejszy mamy tylko 50 i 51, a w niedzielę samą 50-tkę. Trochę "cienko", a szpital czy pogotowie to, jak wiadomo, to priorytetowe miejsca, jeśli chodzi o nasze zdrowie czy dojazd do bliskiej osoby w szpitalu.
 
Lisek
Cobra napisał(a):
I ja też się cieszę, że jest tyle fajnych pomysłów. Jest z czego wybierać. Skoro w Nysie się udało, czemu u nas ma się nie udać?
Tylko chodzi mi po głowie, czy by nie zostawić tej 9-tki na stałe - no bo zobaczcie sami - ona dojeżdżałaby do szpitala / pogotowia. Na dzień dzisiejszy mamy tylko 50 i 51, a w niedzielę samą 50-tkę. Trochę "cienko", a szpital czy pogotowie to, jak wiadomo, to priorytetowe miejsca, jeśli chodzi o nasze zdrowie czy dojazd do bliskiej osoby w szpitalu.

Mi również się tak wydaje. Dojazd do szpitala jest bardzo potrzebny. Zresztą pożyjemy. zobaczymyWink
lisek Grin
 
Oblibenec
A ja bym jeszcze bardziej uprościł:

Linie okólne:
A - dzisiejsza 50
B - dzisiejsza 52

Linie miejskie, szybkie
1 - dzisiejsza... 1 z przebiegiem przez Wrocławską, Wodną
2 - nowa linia łącząca Zarzecze z fabrykami na Zawiszowie (przez Westerplatte)
3 - dzisiejsze 51/53 (może być z przedłużeniem do Strzelińskiej
4 - nowa, szybka linia łącząca Os. Młodych i Zawiszów z fabrykami na Kolonii, przez obwodnicę (po 5, 13 i 21 i powroty po 6, 14, 22)
5 - wariant linii nr 6 do Inżynierskiej
6 - bez zmian
6A - dzisiejsza 6 do Strzelińskiej
7 - ujednolicona dzisiejsza 7
8 - linia sezonowa nad zalew
9 - wolna

Linie podmiejskie, gminne (10-19)
tak, jak zaproponował Szeryf, czyli linie podmiejskie gminne

dalsze linie bez zmian (czyli wg propozycji SzeryfChodzi mi o to, aby oddzielić numerację linii okólnych, od zwykłych (okólne to linie literowe). Wtedy już na pewno nikomu nie będzie się to mylić.
 
Oblibenec
Cobra napisał(a):
I ja też się cieszę, że jest tyle fajnych pomysłów. Jest z czego wybierać. Skoro w Nysie się udało, czemu u nas ma się nie udać?
Tylko chodzi mi po głowie, czy by nie zostawić tej 9-tki na stałe - no bo zobaczcie sami - ona dojeżdżałaby do szpitala / pogotowia. Na dzień dzisiejszy mamy tylko 50 i 51, a w niedzielę samą 50-tkę. Trochę "cienko", a szpital czy pogotowie to, jak wiadomo, to priorytetowe miejsca, jeśli chodzi o nasze zdrowie czy dojazd do bliskiej osoby w szpitalu.


Sęk w tym, że w Nysie ta rewolucja się nie udała i postanowiono powrócić do stanu sprzed niej. I teraz w Nysie mamy "normalną" numerację, bez wariantów - to tak na marginesie.
 
Szeryf
Linia nr 9 na stałe, to raczej nie ma racji bytu. Do szpitala będą zajeżdżać 1,2,3 i wystarczy. Celem linii nr 9 jest ożywienie wciąż rozwijającego się kompleksu sportowo-rekreacyjnego poprzez osoby, które bardzo by chciały spędzić tam letni czas, a nie bardzo mają jak dojechać.

Jeżeli chodzi o linie A i B, to jest to całkiem niezły pomysł, ale nie dla linii 50 i 52. Literkami oznaczamy linie pospieszne, a 50 i 52 takimi nie są. Oznaczenie A mogłaby dostać linia z Os. Młodych do strefy przy Wokulskiego/Przemysłowej w wariancie szybkim (DK35) o którym wspominałeś. To faktycznie miałoby sens.
Szeryf
 
Oblibenec
Szeryf napisał(a):
Linia nr 9 na stałe, to raczej nie ma racji bytu. Do szpitala będą zajeżdżać 1,2,3 i wystarczy. Celem linii nr 9 jest ożywienie wciąż rozwijającego się kompleksu sportowo-rekreacyjnego poprzez osoby, które bardzo by chciały spędzić tam letni czas, a nie bardzo mają jak dojechać.

Jeżeli chodzi o linie A i B, to jest to całkiem niezły pomysł, ale nie dla linii 50 i 52. Literkami oznaczamy linie pospieszne, a 50 i 52 takimi nie są. Oznaczenie A mogłaby dostać linia z Os. Młodych do strefy przy Wokulskiego/Przemysłowej w wariancie szybkim (DK35) o którym wspominałeś. To faktycznie miałoby sens.


No nie koniecznie pospieszne. Tak było kiedyś. W Wałbrzychu A i C już nie są pospieszne. W aglomeracji dzierżoniowskiej literami, dla odróżnienia, oznacza się linie wewnątrz miasta. Linie cyfrowe to linie podmiejskie i międzygminne. Uważam, że należy oddzielić linie okólne od linii przecinających miasto. Bo znów pojawi się problem, np. na takich przystankach, jak E. Plater, tesco, Wschodnia, Słowiańska. Bo co to za różnica, że damy 1,2,3, czy 50, 51, 52. Ciężko to rozróżnić na takim wspólnym przystanku, jak tesco, czy Wschodnia.
 
Szeryf
W sumie po dłuższym przemyśleniu uważam, że Twój pomysł również jest całkiem niezły. Z tym, że ja bym go przedstawił tak :

A - obecna 50
B - obecna 52
1 - obecna linia nr 1 w zmienionym wariancie przez ul. Wrocławską
2 - wcześniejsza proponowana linia nr 3
3 - wcześniejsza proponowana linia nr 8
4 - obecna 7
5 - wariant linii nr 6 do Inżynierskiej przez ul. Prądzyńskiego i Wyszyńskiego
6 - bez zmian
6A - wariant linii nr 6 do ul. Strzelińskiej
7 - sezonowa, proponowana linia nr 9
8,9 - wolne na przyszłość

Szybkiej linii raczej bym nie puszczał, ewentualnie z E. Plater do Wokulskiego bez Os. Zawiszów. Obecna linia nr 7 ma dosyć szybką trasę na os. Zawiszów.
Szeryf
 
Oblibenec
No i fajnie to wygląda. Co do linii "szybkiej" łączącej Os. Młodych z fabrykami na Kolonii, miałem na względzie mieszkańców osiedla i Zawiszowa, aby nie musieli tłuc się ponad pół godziny do pracy. Bo wielu wybiera przez to samochód. Nic dziwnego, bo aby zdążyć na 6 rano do pracy, to mieszkańcy Os. Młodych muszą wyjeżdżać już o 5:10. A to zniechęca. Nowa linia przez obwodnicę mogłaby zabierać pracowaników ok 5:30.
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.21
1,425,490 unikalnych wizyt