Nawigacja

Shoutbox

Musisz się zalogować, aby opublikować wiadomość.
Szeryf
Szeryf
10 miesiąc temu
Na autobus #72 spadło drzewo w miejscowości Kątki.
Szeryf
Szeryf
10 miesiąc temu
#63 bez reklamy.
Szeryf
Szeryf
10 miesiąc temu
#47 i #48 w nowej reklamie.
Szeryf
Szeryf
11 miesiąc temu
#09, #12, #14 i #64 bez reklamy.
Lisek
Lisek
11 miesiąc temu
Dziś już działała.

Witam wszystkich w prywatnym serwisie świdnickiej komunikacji miejskiej !

Jeżeli posiadasz jakiekolwiek stare zdjęcia świdnickich autobusów i chciałbyś się nimi podzielić, KLIKNIJ TUTAJ.

Świdnickie przegubowce

Dzisiaj zaprezentuję małą seryjkę poświęconą naszym świdnickim autobusom przegubowym. Otóż Świdnica w skali kraju nie jest dużym miastem, a jednak kilkanaście takich pojazdów regularnie tutaj wykonywało swoje zadanie. Cała historia rozpoczęła się pod koniec 1983 roku, gdzie po raz pierwszy zdecydowano się na zakup pojazdów marki Ikarus 280.26 (S-737 - S-740). Ostatecznie autobusy te wyjechały na miasto w styczniu 1984 roku. Pojazdy te doskonale się sprawdziły, co zaowocowało ponownym zakupem kolejnych 4 szt. w 1985 roku (S-760 - S-763). W tamtych latach zapotrzebowanie na komunikację miejską było ogromne, dlatego też zdecydowano się przerobić na pojazd przegubowy, jednego z pięciu solowych modeli Ikarus 260.04 o numerze taborowym #754. Autobus od razu przypadł do gustu przewoźnikowi i dlatego rok później zdecydowano się na adaptację kolejnego Ikarusa 260.04 na model 280.26. Tym razem wybrano autobus #756. Tak więc od roku 1993 do 1998, Świdnica posiadała aż 10 szt. pojazdów przegubowych. Jednakże w skutek późniejszego spadku zainteresowania komunikacją miejską, pod koniec lat 90tych autobus #754 zezłomowano, a pojazd #756 przerobiono na pogotowie techniczne (obecny #42). W skutek dalszego, ciągłego spadku liczby pasażerów, zdecydowano się również na skrócenie 4 szt. przegubowców do wersji solo, czyli do modelu 260.04. Były to pojazdy #737, #738, #760 i #761. I w ten sposób w 2001 roku, pozostały w naszym mieście tylko cztery autobusy przegubowe. W późniejszych latach coraz bardziej można było zaobserwować spadek osób korzystających z komunikacji miejskiej. Dlatego też w 2004 roku postanowiono zezłomować pojazd #740. Sytuacja świdnickich autobusów przegubowych wydawała się już przesądzona, aż do czasu gdy sprzedając ostatnie trzy pojazdy tego typu w 2007 roku, niespodziewanie zdecydowano się na zakup używanego autobusu marki MAN NG272 #21, który wcześniej woził pasażerów w Monachium. Pojazd zakupiono po bardzo korzystnej cenie. Jako, że miasto jest udziałowcem naszego przewoźnika, kilka miesięcy później zleciło mu aby zakupił kolejne dwa takie autobusy. W ten oto sposób w Świdnicy regularnie kursują trzy pojazdy przegubowe. Oczywiście nie są to już pojazdy marki MAN NG272 (#21, #22, #23), gdyż ze względu na wiek zostały sprzedane w 2013 roku, a ich następcy, czyli autobusy marki MAN NG312 #46, MAN NG313 #47, oraz MAN NG313 #48. Warto również zaznaczyć, że Świdnica jest jednym z nielicznych miast w kraju, które wykorzystują te pojazdy na liniach podmiejskich, oraz że ich liczba jest większa od np. Legnicy, czy aglomeracji dzierżoniowskiej, a same pojazdy są uważane za flagowe, którymi kierują bardzo doświadczeni kierowcy.

0 komentarz

Zostaw komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
    Brak komentarzy. Może chcesz dodać swój?
Ocena zawartości jest dostępna tylko dla użytkowników. Proszę Zaloguj się by zagłosować.
Niesamowite! (0)0 %
Bardzo dobre (0)0 %
Dobre (0)0 %
Średnie (0)0 %
Słabe (0)0 %
Czas generowania: 0.22 sekund
2,571,601 unikalnych wizyt